Friday, July 5, 2024

Cara Baharu untuk Mengatur Acara dalam Komuniti WhatsApp

Intipati

Pihak whatsapp memperkenalkan cara baru untuk orang ramai mengatur acara di WhatsApp. Orang ramai juga boleh membalas pengumuman daripada pentadbir dalam Komuniti WhatsApp, satu ciri yang memudahkan untuk memastikan kumpulan WhatsApp tetap berhubung.


Sejak melancarkan Komuniti WhatsApp, kami telah melihat kejiranan, persatuan sekolah, hobi, dan banyak lagi menggunakan ciri ini untuk memastikan kumpulan tetap berhubung dan teratur. Untuk membantu menyatukan komuniti dengan lebih rapat, kami menambah cara baru untuk orang ramai mengatur acara di WhatsApp, dan memperkenalkan balasan teratur dalam Kumpulan Pengumuman supaya ahli boleh memberi maklum balas terhadap kemas kini penting daripada pentadbir.


Dengan acara, kini lebih mudah merancang perjumpaan terus di WhatsApp, sama ada menetapkan mesyuarat maya atau makan malam hari jadi. Sesiapa sahaja boleh mencipta acara yang boleh dibalas oleh orang lain, jadi seluruh kumpulan tahu siapa yang akan datang. Tetamu juga boleh mencari acara di halaman maklumat kumpulan, dan mereka yang akan hadir akan mendapat pemberitahuan apabila acara semakin hampir. Acara akan datang ke kumpulan yang tergolong dalam Komuniti terlebih dahulu, dan akan dilancarkan ke semua kumpulan dalam beberapa bulan akan datang.


Kami juga membawa balasan ke Kumpulan Pengumuman, supaya pentadbir boleh mendengar daripada ahli mereka sambil memastikan kumpulan ini tempat yang mudah untuk mengikuti perkembangan terkini dalam Komuniti anda. Balasan dikumpulkan bersama dan diminimumkan supaya anda boleh melihat apa yang telah dikatakan oleh orang lain dalam konteks, dan pemberitahuan dinyahaktifkan untuk semua orang.


Dalam beberapa bulan akan datang, pihak WhatsApp akan terus memperkenalkan ciri baharu kepada Komuniti dan kumpulan supaya pengguna mempunyai lebih banyak alat untuk menjaga kehidupan mereka agar lebih teratur di WhatsApp.




No comments:

Post a Comment